Vnitřní řád školní výdejny obědů
v ZŠ u sv.Štěpána
vydaný na základě § 30školského zákona č. 561/2004 Sb.
Úvodní ustanovení
Vnitřní řád upravuje pravidla týkající se stravování žáků ve školní výdejně dle vyhlášky č. 107/2008Sb. o školním stravování v souladu se školským zákonem č.561/2004Sb.
Školní stravování se řídí výživovými normami a poskytuje se za dotované ceny /platí se pouze náklady na potraviny/ žákům a studentům v době jejich pobytu ve škole /viz §119 školského zákona/ . V ostatní dny si oběd mohou zakoupit za úplatu /tj. včetně ceny na provozní náklady/.
Strávníci si mohou objednávat, měnit a odhlašovat obědy přes internet.
Odkaz na internetové objednávání
Přihlašovací jméno a heslo pro objednávání přes internet obdrží každý strávník po přihlášení ke stravování a zakoupení čipu.
- Výdejní doba obědů - od 11.30 do 13.45 hod.
- Výdej obědů přes ulici - od 11.00 do 11.20 hod.
- Cena oběda - dle finančních limitů stanovených v příloze č. 2 vyhlášky 107/2008Sb. o škol. stravování a cen potravin
- 1. stupeň - 33,- Kč / za jeden oběd
- 2. stupeň - 35,- Kč
- 3. stupeň - 38,- Kč
- Cizí strávníci - 78,- Kč
Zařazení do 1. - 3. stupně se řídí dle vyhl.107/2008Sb., tj. podle věku strávníka dosaženého během školního roku (tj. od 1.9. do 31.8.) takto:
- 1. stup. 7-10 let
- 2. stup. 11-14 let
- 3. stup. 15 a výše
- Platby stravného
- číslo účtu školní jídelny: 38234021/0100
- variabilní symbol: - novým strávníkům sdělí referentka stravování p. Jinderlová,
tel. 224262152, ostatním zůstává stejný po celou školní docházku
- platby inkasem
- tito strávníci, za předpokladu, že platba došla
na účet ŠJ, mají automaticky objednané
obědy č. 1 od prvního do posledního dne
v měsíci kromě všech prázdnin.
- obědy si mohou sami rušit nebo změnit
- převodem z bankovního účtu
- došlá platba na účet ŠJ bude připsána strávníkovi na jeho konto
a obědy si musí sám zadat přes internet nebo objednávkový
terminál ve výdejně.
Počítejte s časovou prodlevou mezi zadáním vaší platby
a připsáním na konto strávníka (1-3 dny podle banky).
- výše zasílané částky - libovolná, nemusí být přesně na počet
obědů v měsíci
- v hotovosti - pouze v kanceláři ŠJ, Sokolská 6, Praha 2 denně od 12.00 do 14.00 hod.
Podle vyhlášky č. 210 z 26.6.2017, kterou se mění vyhl. 107/2015 Sb. o školním stravování v § 5, odst. 4 zní:
Zařízení školního stravování může stanovit zálohu na úplatu nejvýše na dva měsíce, nedohodne-li se se zákonným zástupcem nezletilého žáka nebo zletilým žákem jinak.
Záloha na jeden měsíc za 22 stravovacích dnů činí:
1.st. 726,- Kč
2.st. 770,- Kč
3.st. 836,- Kč
Obědy musí být zaplaceny a zadány nejpozději den předem, než chce jít strávník na oběd !
UPOZORNĚNÍ!!!
V případě, že strávník bude mít na kontě peníze, ale nebude mít provedenou objednávku v počítači (přes internet, objednávkový terminál nebo telefonicky)
nárok na oběd nemá.
- Prokazování nároku na oběd - bezkontaktní klíčenkou /čipem/, 1 čip - 100,- Kč
Čip je nevratný a zůstává majetkem strávníka, poplatek se nevrací.
- Přihlášky ke stravování - vyplňují pouze noví strávníci, kteří se ještě v ŠJ nestravovali
- Zapomínání, ztrácení čipů - v případě, že si strávník čip zapomene nebo ztratí, nahlásí to kuchařce u výdeje a ta si v počítači ověří, zda-li má
strávník oběd a jestli si ho již někdo na jeho čip nevybral.
Při ztrátě čipu si musí každý zakoupit nový. Jeho původní čip bude zablokován.
- Objednávaní obědů
- přes internet nebo objednávkový terminál v jídelně nejpozději do 14 hod. na další školní den
- osobně při placení obědů
- telefonicky
- objednávání přes internet – lze si zadat obědy č. 1 i bez konkrétního jídelníčku.
Strávník má tak zajištěny obědy na každý den, na který mu stačí kredit.
- nelze (nelze objednat) – se objeví při internetovém objednávání v případě, že jsou
prázdniny, svátky, ředitelské volno, nedostatek peněz na kontě nebo při objednávce
na následující školní den po 14 hodině
- Odhlašování obědů
- přes internet nebo přes objednávkový terminál v jídelně nejpozději do 14 hod. na další den
- telefonicky nebo na e-mailové adrese: jidelna1@volny.cz (pište - jidelna jedna zavináč volny tečka cz) nejpozději do 6 hod. na ten samý den v mimopracovní době lze využít i záznamník na tel. čísle 224 262 152
V případě neplánované nepřítomnosti žáka ve škole lze neodhlášený oběd vyzvednout do přinesených nádob (ne skleněných) pouze první den nepřítomnosti /viz §4 odst. 9 vyhl. 107/2008Sb. o škol. stravování/, kdy má nárok na dotované stravování. Ostatní obědy v době nepřítomnosti ve škole odhlásí nebo si je zakoupí i s režií, jako cizí strávníci.
- Ukončení stravování - při ukončení stravování v ŠJ z jakéhokoliv důvodu jsou strávníci povinni nahlásit tuto skutečnost ve školní jídelně Sokolská /tel. 224 262 152/. Netýká se pouze žáků 9. tříd ZŠ, kteří při ukončení školní docházky jsou automaticky vyřazováni
- Jídelní lístky - zveřejněny vždy ve vývěsní skříňce před vchodem do výdejny obědů, ve výdejně u objednávacího terminálu na objednávání a na www
stránkách ŠJ: www.jidelnasokolska.w1.cz, kde jsou i ostatní informace.
- Odnášení jídla - odnášení jídla z jídelny (př. moučník, jogurt, ovoce) pouze bez nádobí školní jídelny
- Přeplatky obědů
- vvrací se na účty strávníků (zák.zástupců )
- vrací se všem, kdo ukončí školní docházku
- ostatním se vrací dle dohody s ref. stravování, jinak zůstávají
na kontě strávníka
Každý strávník (zákonný zástupce) si může na internetu zjistit stav svého konta (kreditu) a v objednávkách ( historie objednávek) si může zkontrolovat zadané objednávky a zda byly odebrány.
Datum dne, na který byl oběd odhlášen nebo nebyl objednán, se nezobrazuje.
V Praze dne 1.8.2023 |
Jakub Buček
vedoucí školní jídelny |
|